Ułatwienia dostępu

Nowa Wola 95,
21-107 Serniki

(81) 85 106 41
nowawola7(at)wp.pl

Godło Polski

Gmina Serniki

Jan Kochanowski

Egzamin ósmoklasisty

Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego

|
Agnieszka Misztal

W środę 21 lutego obchodziliśmy Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego, święto ustanowione przez UNESCO 17 listopada 1999 roku. Początki tego dnia odsyłają do tragicznych wydarzeń, które miały miejsce w Dhace w Bangladeszu. Podczas pokojowej demonstracji 21 lutego 1952 roku zginęło pięciu studentów domagających się nadania językowi bengalskiemu statusu języka urzędowego. Data ta ma nie tylko upamiętniać przywołane wydarzenia, ale także przypominać o różnorodności językowej, o tym, iż język to najpotężniejsze narzędzie ochrony i rozwoju wspólnego dziedzictwa kulturowego ludzkości.

Obchody święta zwracają uwagę na potrzebę troski o język ojczysty, jego promocję, ochronę różnorodności językowej jako źródła dziedzictwa kulturowego. Podstawowym przesłaniem Międzynarodowego Dnia Języka Ojczystego jest zwiększanie świadomości znaczenia języka i kultury, budowanie porozumienia ponad podziałami, pokoju oraz dbałości o wspólne działania oparte na zrozumieniu, tolerancji i dialogu.

W ramach szkolnych obchodów tego święta Samorząd Uczniowski przygotował gazetkę ścienną, która między innymi przybliżała historię języka polskiego oraz to jak zmieniał się na przestrzeni wieków. Ponadto nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej oraz poloniści przeprowadzili we wszystkich klasach lekcje języka polskiego pełne językowych ciekawostek, rebusów i łamańców językowych.

Dziękujemy za wspólne działania i zachęcamy do dbania o język polski - skarbnicę naszej historii, kultury i doświadczeń oraz tego, co jest najbardziej cenne.

 "A nade wszystko szanuj mowę twą ojczystą.

Nie znać języka swego - hańbą oczywistą "

Franciszek Ksawery Dmochowski

 

 

 

OGŁOSZENIE O REKRUTACJI

|
Magdalena Miac

 Szkoła Podstawowa im. Jana Kochanowskiego w Nowej Woli informuje o zapisach dzieci do oddziału przedszkolnego oraz klasy pierwszej.

Zapisy odbywać się będą w okresie od 1 marca 2024r. do 15 marca 2024r.

Klasy pierwsze nie mogą liczyć więcej niż 25 osób, do klasy przyjmowane będą:

  • z urzędu – dzieci zamieszkujące w obwodzie szkoły, w oparciu o dane z rejestru mieszkańców Gminy Serniki,
  • dzieci zamieszkałe poza obwodem szkoły na pisemną prośbę (wniosek) rodziców (prawnych opiekunów) skierowaną do dyrektora szkoły, jeśli szkoła dysponuje wolnymi miejscami.

W roku szkolnym 2024/2025 spełnianie obowiązku szkolnego rozpoczynają dzieci:

  • urodzone w 2017r.;
  • urodzone w 2018r. jeżeli ukończyli roczne przygotowanie przedszkolne i taka jest wola rodziców/prawnych opiekunów.

Oddział przedszkolny (do 20 osób) do oddziału przyjmowane będą:

  • dzieci sześcioletnie: urodzone w 2018r. (obowiązek)
  • mogą być zgłaszane, dzieci pięcioletnie i czteroletnie (rocznik 2019, 2020)

Zapisu do szkoły dokonują rodzice lub prawni opiekunowie na podstawie dowodu osobistego. Rodzic wypełnia stosowny wniosek i się pod nim podpisuje.

(Druki można pobrać ze strony internetowej szkoły oraz w sekretariacie).

W przypadku podjęcia decyzji o nauce dziecka w szkole innej niż obwodowa, rodzic (prawny opiekun) jest zobowiązany do powiadomienia szkoły obwodowej o miejscu

realizacji przez nie obowiązku szkolnego.

Podanie do publicznej wiadomości kandydatów zakwalifikowanych do klasy pierwszej i oddziału przedszkolnego nastąpi w terminie do 21 marca 2024r.

Wniosek o przyjęcie do klasy pierwszej publicznej szkoły podstawowej dziecka z poza obwodu szkoły rok szkolny 2024/2025

Wniosek o przyjęcie do klasy pierwszej publicznej szkoły podstawowej dla dziecka zamieszkałego w obwodzie szkoły rok szkolny 2024/2025

Wniosek o przyjęcie dziecka do oddziału przedszkolnego przy szkole rok szkolny 2024/2025

DZIEŃ KOTA W PRZEDSZKOLU

|
Iwona Biała

 

 

DZIEŃ KOTA

W piątek 16 lutego dzieci z oddziału przedszkolnego obchodziły Światowy Dzień Kota. Na zajęciach wysłuchały opowiadania "O kotku, który nie słuchał mamy", poznały zachowania kotów, dowiedziały się czym je karmić i jak się nimi opiekować. Uczniowie wysłuchali także ciekawostek o dzikich kotach oraz poznali najbardziej popularne rasy kotów. Z wielką ciekawością odkrywali również bajki i kreskówki, których bohaterami są znane im koty. Nie zabrakło kocich zabaw, w których przedszkolaki mogły naśladować: koci grzbiet, przeciągającego się kotka, mruczenie, czy zwijanie się w kłębek. Dzieci wzięły także udział w zabawie ruchowej z włóczką, wymagającej od nich szybkości i sprytu w "łowieniu" myszy, czyli cech prawdziwego kota. Na zakończenie tego intensywnego dnia dzieci obejrzały bajkę pt. "Przygody Kota Filemona".

 

 

 

 

 

POCZTA WALENTYNKOWA

|
Agnieszka Misztal

14 lutego to wyjątkowy dzień dla wielu osób. Jest to czas wyznawania zarówno miłości, sympatii jak i przyjaźni. Teorii na temat pochodzenia walentynek jest bardzo wiele. Już od średniowiecza święto to jest obchodzone w południowej i zachodniej Europie. Do Polski walentynki dotarły późno, bo dopiero w latach 90 ubiegłego wieku. Patronem zakochanych jest święty Walenty, który udzielał potajemnie ślubów zakochanym i prawdopodobnie poniósł za to karę śmierci. Stałym niemalże elementem święta zakochanych jest wzajemne wręczanie sobie walentynkowych, ozdobnych karteczek.

Uczniowie naszej szkoły także pamiętali o dnu zakochanych. Z tej okazji, jak co roku, Samorząd Szkolny zorganizował pocztę walentynkową. Każdy z uczniów mógł wrzucić do skrzynki swoją walentynkę. Poczta cieszyła się ogromnym zainteresowaniem. W środę 14 lutego korespondencja została rozdzielona na poszczególne klasy. Następnie kartki zostały doręczone do adresatów. Wszystkie kartki były niezwykle kolorowe i starannie przygotowane. Najwięcej walentynek trafiło do najmłodszych klas.  Ponadto kartkami obdarowani zostali także nasi nauczyciele ?. Dziękujemy za aktywne uczestnictwo w walentynkowej zabawie. 

 

Ogłoszenie

|
Urszula Mazurek

                                           O G Ł O S Z E N I E

    Informuję, że nasza szkoła zakwalifikowała się do  projektu pn. „Szanse rozwojowe szkół podstawowych w Gminie Serniki”  nr FELU.10.03-IZ.00-002/23, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej, w związku z powyższym zapraszamy wszystkich uczniów naszej szkoły do składania wniosków na dodatkowe zajęcia.

Zasady rekrutacji do projektu pn. „Szanse rozwojowe szkół podstawowych w Gminie Serniki”  nr FELU.10.03-IZ.00-002/23, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027, Priorytetu X Lepsza edukacja, Działania 10.03 Wsparcie na rzecz szkolnictwa podstawowego i średniego (z wyłączeniem infrastruktury)

  1. Rekrutacja uczniów odbywać się będzie od 14 do 19 lutego 2024 r.
  2. Wymagane dokumenty rekrutacyjne dla uczestników wszystkich form wsparcia to:
  • formularz rekrutacyjny dla uczniów (zał. nr 1a),
  • oświadczenie o spełnianiu kryteriów formalnych dla uczniów (zał. nr 2a),
  • oświadczenie uczestnika projektu (zał. nr 3).
  1. Dokumenty, o których mowa muszą zostać podpisane przez rodzica/opiekuna prawnego uczestnika
  2. Dokumenty rekrutacyjne dostępne są: na stronie internetowej szkoły w gabinecie Dyrektora Szkoły i u wychowawcy klasy
  3. Składanie dokumentów prowadzone będzie w przez Koordynatora szkolnego.
  4. Sporządzone zostaną listy uczestników zajęć oraz listy rezerwowe. Listy będą zatwierdzane przez Komisje rekrutacyjną.
  5. Wszystkie osoby, które złożą dokumenty rekrutacyjne zostaną powiadomione o wynikach rekrutacji ustnie w szkole przez Koordynatora szkolnego.
  6. Osoby z list rezerwowych będą kwalifikowane do zajęć pozalekcyjnych w przypadku skreślenia z listy podstawowej uczestników projektu według kolejności umieszczenia na liście rezerwowej, jednak tylko wówczas jeśli dane wsparcie zostanie przerwane w takim momencie, gdy będzie możliwe osiągnięcie Oefektów przez kolejnego uczestnika. Decyzja o możliwościach osiągnięcia tych efektów będzie podejmowana przez Zespół projektowy po zapoznaniu się z opinią Koordynatora szkolnego, osoby/podmiotu prowadzącego zajęcia /danego pracodawcy.
  7. Skreślenie z listy uczestników zajęć następuje w przypadku:
  • opuszczenia przez zakwalifikowanego uczestnika powyżej 20% zajęć pozalekcyjnych,
  • przerwania przez zakwalifikowanego uczestnika udziału w projekcie,
  • w przypadku innych losowych wydarzeń.

 

  1. Komisja rekrutacyjna, po przeprowadzonej rekrutacji sporządzi Protokół z rekrutacji.
  2. W szkole odbędzie się spotkanie Dyrektora, Koordynatora szkolnego oraz uczniów zakwalifikowanych do projektu inicjujące udział uczestników w wybranych formach wsparcia.

 Kryteria rekrutacji uczniów premiujące

  • zajęcia wyrównawcze - pierwszeństwo dla U posiadających opinię nauczyciela stwierdzającą znaczące braki z danej dziedziny, U posiadający średnią poniżej 4,0 z danego przedmiotu ( język polski, matematyka)
  • zajęcia rozwijające kompetencje kluczowe – U, którzy na koniec poprzedniego roku szkolnego uzyskali średnią ocen powyżej 4,0 ( koło z języka angielskiego, kółko matematyczno – geograficzne, kółko informatyczne, zajęcia teatralne, zajęcia wokalne).
  • zajęcia z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej – pierwszeństwo dla U posiadających opinie o potrzebie wsparcia specjalnego, U posiadających orzeczenia/zaświadczenia o niepełnosprawności (zajęcia korekcyjno-kompensacyjne, zajęcia logopedyczne, trening umiejętności społecznych).
  • wsparcie z zakresu doradztwa zawodowego - U zgodnie z przynależnością do III i VII klasy.
  • Zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze

Matematyka  - 1 gr kl. I – III – 1 godz. tygodniowo

                      - 2 gr kl. IV – VI – 1 godz. tygodniowo

Dydaktyczno-wyrównawcze - 1 gr. kl. I –III – 1 godz. tygodniowo

Język polski -1 gr. kl. IV - VI  – 1 godz. tygodniowo

  • Koło z języka angielskiego

1 gr. kl. I–III  – 1 godz. tygodniowo

1 gr. kl. IV –VII - 1 godz. tygodniowo

  • Koło informatyczne

1 gr. kl. I–III  – 1 godz. tygodniowo

1 gr. kl. IV –VII - 1 godz. tygodniowo

  • Kółko matematyczno – geograficzne

1 gr. kl. V –VII       – 1 godz. tygodniowo

  • Zajęcia teatralne

1 gr. kl. IV –VII – 1 godz. tygodniowo       

  • Zajęcia wokalne

1 gr. kl. IV –VII – 1 godz. tygodniowo

  • Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne

3 gr. kl. I – VII – 3 godz. tygodniowo

  • Logopedia

2 gr. kl. I – IV – 2 godz. tygodniowo

  • Trening Umiejętności Społecznych

1 gr. kl. I –VII– 1 godz. tygodniowo

 

Prawa i obowiązki uczestników projektu

  1. Udział w projekcie jest dla uczniów bezpłatny, współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
  2. Projektodawca zapewnia uczestnikom na potrzeby realizacji zajęć pomoce dydaktyczne.
  3. Każdy uczestnik ma prawo:
  • zapoznać się z programem oraz wymogami każdej wybranej przez uczestnika formy wsparcia,
  • wyboru oferty zgodnej z indywidualnymi potrzebami rozwojowym i edukacyjnymi oraz możliwościami psychofizycznymi,
  • korzystania z pomocy dydaktycznych wykorzystywanych do zajęć, w których uczestniczy w ramach Projektu,
  • uzyskiwania informacji zwrotnej na temat swoich postępów w trakcie realizacji danej formy wsparcia.
  1. Uczestnik jest zobowiązany do:
  • regularnego i aktywnego uczestniczenia w formach wsparcia, na które został zakwalifikowany oraz ukończenia wybranych form wsparcia,
  • udziału w weryfikacji umiejętności i wiedzy (kompetencji lub kwalifikacji) zdobytych podczas uczestniczenia w wybranych formach wsparcia (testu/sprawdzianu/egzaminu zaplanowanego dla danej formy wsparcia),
  • udziału w badaniach ankietowych przeprowadzanych w ramach projektu, zarówno w trakcie jego trwania, jak i po jego zakończeniu,
  • do składania dodatkowych oświadczeń w trakcie realizacji projektu, niezbędnych do uczestnictwa w projekcie,
  • do bieżącego informowania o zmianach danych zawartych w dokumentacji rekrutacyjnej, w tym w szczególności w danych teleadresowych,
  • do zapoznania się z postanowieniami niniejszego Regulaminu, a przystąpienie do procesu rekrutacji jest równoznaczne z zaakceptowaniem i przestrzeganiem przedmiotowego Regulaminu.
  1. Uczestnik projektu ponosi odpowiedzialność za składanie oświadczeń niezgodnych z prawdą.

 

Barbara Zarębska-Wronowska

Dyrektor Szkoły Podstawowej Jana Kochanowskiego w Nowej Woli

 Formularz                                                                  

 

 

Oświadczenie nr 1

 

 

 Oświadczenie nr 2