Nasza szkoła wzięła udział w ogólnopolskiej akcji MEN "Szkoła do hymnu"
Ślubowanie klas pierwszych
Dzień 23 października 2020 roku to ważna data w życiu naszej szkoły. Tego dnia uczniowie klasy pierwszej zdali swój pierwszy szkolny egzamin i zostali pasowani na uczniów Szkoły Podstawowej im. Jana Kochanowskiego w Nowej Woli.
Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit
Najważniejszy jest uśmiech i dobra zabawa
Sukcesy naszych uczniów to powody do dumy.
Szkoła Podstawowa im. Jana Kochanowskiego w Nowej Woli
Uczymy z pasją
Godło Polski
Gmina Serniki
Jan Kochanowski
Egzamin ósmoklasisty
DRUKUJEMY W 3D
|
Iwona Biała
>
>
Akademia Wiewiórki Julii
|
Iwona Biała
15 marca miało miejsce drugie spotkanie z Panią Kasią z Fundacji Wiewiórki Julii. Tematem warsztatów była dieta. Dzieci dowiedziały się jak to się dzieje, że nieodpowiedni dobór produktów niszczy nasze zdrowie i zęby. Poznały sposób w jaki cukier karmi bakterie próchnicotwórcze, znajdujące się w jamie ustnej, powodując ich namnażanie. Przedszkolaki wspólne z prowadząca ustaliły czym można zastąpić słodkie przekąski oraz utrwaliły poznane na pierwszym spotkaniu wiadomości dotyczące higieny jamy ustnej. Na koniec zajęć wszystkie Dzieci z Oddziału Przedszkolnego dostały szczoteczki do zębów z minutnikiem, dzięki którym każde dziecko będzie wiedziało jak długo musi szczotkować swoje ząbki. Dziękujemy Pani Kasi za poświęcony czas oraz zaangażowanie na zajęciach. Z niecierpliwością czekamy na kolejne spotkanie już w kwietniu.
>
>
POKAZY CHEMICZNE
|
Olga Adamek
W dniu 12 marca 2024 roku uczestniczyliśmy w Pokazach chemicznych organizowanych przez Wydział Chemii UMCS w Lublinie. Dzięki przeprowadzonym eksperymentom uzyskaliśmy odpowiedzi na wiele pytań, chociażby dlaczego sód należy przechowywać w nafcie, jakiej substancji imitującej krew używa się na planach filmowych, dlaczego nie wolno trzymać środków chemicznych w pojemnikach po substancjach spożywczych, co to jest bawełna strzelnicza, jak zrobić oślepiającą lampkę chemiczną, jak działa silnik odrzutowy, jaki gaz potrafi „szczekać”? A kolorami można było bawić się na rożne sposoby. Do doświadczeń używano więc oprócz dobrze znanej nam fenoloftaleiny innych wskaźników o ciekawych nazwach - czerwień Kongo, błękit Nilu. Z ich pomocą w niezwykle barwny sposób można było zidentyfikować substancje, które na pierwszy rzut oka wyglądały tak samo. Bardzo ciekawy był eksperyment, w którym za każdym wstrząśnięciem kolby substancja w niej zawarta zmieniała kolor. Nie zabrakło też wybuchowych czarodziejskich pantofelków, dymiącej kolby, latających puszek i… komarów.
Za rok zapraszamy na kolejną taką lekcję chemii! Warto!
>
>
Ogólnopolski Turniej Wiedzy Pożarniczej
|
Urszula Mazurek
W dniu 06 marca 2024 r. w Szkole Podstawowej im. M. Konopnickiej w Woli Sernickiej odbyły się gminne eliminacje Ogólnopolskiego Turnieju Wiedzy Pożarniczej „Młodzież zapobiega pożarom”.
Celem turnieju jest popularyzowanie przepisów i kształtowanie umiejętności w zakresie ochrony ludności, ekologii, ratownictwa i ochrony przeciwpożarowej oraz zasad postępowania na wypadek pożaru.
W turnieju wzięli udział uczniowie szkół podstawowych z terenu gminy Serniki. I grupę stanowili uczniowie szkół podstawowych klasy I - IV, zaś II grupę uczniowie klas V - VIII. Uczestnicy obu grup rozwiązywali test jednorodnego wyboru składający się z 26 pytań. Trzy zadania wymagały opisowej odpowiedzi.
Naszą szkołę reprezentowali uczniowie w składzie: Marcel Chodun kl.5, Mateusz Mazurek kl.6, Kamil Budzyński kl. 7, Laura Myk kl.7.
Gratulujemy udziału w turnieju.
>
>
DBI-2024r.
|
Urszula Mazurek
Dzień Bezpiecznego Internetu– święto obchodzone w całej Europie w pierwszej połowie lutego. Jest inicjatywą Komisji Europejskiej, mającą na celu zwrócenie uwagi na kwestię bezpiecznego dostępu dzieci i młodzieży do zasobów internetowych.
W naszej szkole w ramach obchodu DBI, uczniowie klas VII, VI i V wzięli udział w lekcji prowadzonej online pt. „ Cyberprzemoc. Co mogę zrobić i jak reagować?”
Na lekcji rozmawialiśmy na temat różnych form cyberprzemocy. Uczniowie poznali profil osoby stosującej i doświadczającej hejtu. Dowiedzieli się, czy istnieją skuteczne sposoby reagowania i techniki pomocne w przeciwdziałaniu i radzeniu sobie z hejtem? Lekcja oparta była na bazie scenariuszy Cyberlekcji 3.0, który powstał w wyniku współpracy NASK i Ministerstwa Cyfryzacji. Uczniowie z zaciekawieniem i aktywnie uczestniczyli w zadaniach w ramach lekcji.